۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۳۳

دمیاد در کارگروه توسعه اقتصادی خبر داد:

کاهش رتبه بیکاری کرمانشاه از دوم به پانزدهم کشور/ نرخ بیکاری دراستان 10/5 درصد

کاهش رتبه بیکاری کرمانشاه از دوم به پانزدهم کشور/ نرخ بیکاری دراستان 10/5 درصد

کرمانشاه- خبرگزاری مهر: استاندار کرمانشاه از کاهش رتبه بیکاری در استان خبر داد و گفت: طی 8 ماه گذشته با سعی و تلاش فراوان موفق شدیم رتبه بیکاری در کرمانشاه را دوم به پانزدهم کشور برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله دمیاد شامگاه چهارشنبه در کارگروه تخصصی اقتصادی استان کرمانشاه در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در حالی امروز کرمانشاه جایگاه پانزدهم را از لحلظ بیکاری در کشور داراست که در اسفند ماه سال 91 و زمانی که به عنوان استاندار مشغول به کار شدم دومین استان بیکار کشور بود.

وی افزود: در آن زمان نرخ بیکاری کرمانشاه به 18/9 درصد رسیده بود اما با تلاش های دسته جمعی تمامی مدیران و دلسوزان استان امروز شاهد هستیم که این نرخ به 10/5 درصد کاهش یافته و جوانان بسیار بیشتری نسبت آن زمان در استان مشغول به کار شده اند.

دمیاد با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشور هم اکنون 10/4 درصد است، یادآور شد: برای اولین بار است که نرخ بیکاری در کرمانشاه تقریبا به میانگین کشوری رسیده است.

وی با ببیان اینکه باز هم باید تلاش کرد تا نرخ بیکاری در کرمانشاه کاهش یابد، افزود: این استان با ظزفیت ها و پتانسیل های بالایی که دارد نباید تا این اندازه از بیکاری رنج ببرد و جزو استان هایی باشد که دارای بیشترین نرخ بیکاری در کشور است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه طی هشت ماه گذشته تلاش شد تا کرمانشاه به جایگاه واقعی خود دست یابد، خاطرنشان کرد: عای رغم تخصیص پنج درصدی اعتبارات اما کارهای خوبی در استان صورت گرفت و کرمانشاه را در ردیف استان های برتر اجرای طرح های عمرانی قرار داد.

دمیاد با بیان اینکه طی هشت ماهه گذشته چندین پل زیرگذر و رو گذر افتتاح یا در آستانه افتتاح قرار گرفته اند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که طی 4 سال گذشته تنها دو پل در کرمانشاه به بهره برداری رسیده بودند.

وی همچنین به پروژه منوریل نیز اشاره و از پیشرفت 350 درصدی آن نسبت به هشت ماه قبل خبر داد.

استاندار کرمانشاه در ادامه رشد ارزی 27درصدی و وزنی 37درصدی در بخش صادرات را نیز یکی دیگر از موفقیت های کرمانشاه در طی هشت ماه گذشته عنوان کرد.

دمیاد در پایان و با تاکید بر اینکه کرمانشاه باید جزو سه استان برتر کشور باشد، خاطرنشان ساخت: همه باید تلاش کنیم تا کرمانشاه به جایگاه واقعی خود دست یابد.

کد خبر 2170145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha